مشهور ترین خوانندگان جهان

۶ بازديد
۱. مایکل جکسون (Michael Jackson)
نام مایکل جکسون به‌ گوش همه ما آشناست. از کسی حرف می‌زنیم که کارش را بدون آموزش رسمی یا خواندن و نوشتن نت‌های موسیقی شروع کرد و بعدها به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین چهره‌های فرهنگ و سرگرمی در تاریخ موسیقی و یکی از بهترین خوانندگان موسیقی پاپ، به او لقب «پادشاه پاپ» را دادند. مایکل اگر بهترین خواننده تمام دوران نباشد، بی‌تردید یکی از بهترین‌ها و محبوب‌ترین‌هاست.
۲. استیو واندر (Stevie Wonder)
 
استیو ترانه‌سرا و نوازنده‌ای موفق و پیشگام در ژانرهای R&B، فانک، راک، پاپ و سول بود. عجیب نیست که آلبوم‌های این نوازنده نابینا بیش از ۱۰۰میلیون دلار فروش رفته‌اند و ۲۵ جایزه گرمی به‌ دست آورده است. امروزه در تمام تالارهای مشاهیر ردی از استیو به‌ چشم می‌خورد و حتی در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود ستاره‌ای دارد.
 
۳. ماروین گی (Marvin Gaye)
 
ماروین هنرمند بزرگی بود که برای اولین بار «موتاون» یا موسیقى پاپ سیاه‌پوستان آمریکا را معرفی کرد. او در تالار مشاهیر موسیقی R&B، ترانه‌سرایان، راک اند رول جای گرفت و جایزه یک عمر دستاورد گرمی را از آن خود کرد. این هنرمند درخشان در سال ۱۹۸۴ طی دعوایی خانوادگی به قتل رسید.
 
۴. فردی مرکوری (Freddie Mercury)
فردی مرکوری اسطوره علاقه‌مندان به موسیقی راک و بی‌تردید یکی از بهترین خوانندگان جهان است. این ستاره در جوانی از دنیا رفت، اما در همان مدت کم توانست به تالار مشاهیر موسیقی راه یابد و جوایز متعددی به‌ دست بیاورد. فردی چنان خواننده بااستعداد و تأثیرگذاری بود که بر اساس زندگی او و گروه موسیقی‌اش که کوئین نام داشت بارها نمایش، زندگی‌نامه و برنامه تلویزیونی ساخته شده است.
۵. فرانک سیناترا (Frank Sinatra)
یکی دیگر از بهترین خوانندگان موسیقی پاپ، فرانک سیناترا به‌عقیده عده زیادی محبوب‌ترین و تأثیرگذارترین موسیقی‌دان دهه ۱۹۰۰ است؛ جوایز او در حوزه موسیقی هم این را تأیید می‌کنند. صدای او یکی از شناخته‌شده‌ترین صوت‌های دنیاست که هنوز هم در رویدادهای مختلف شنیده می‌شود.
 
۶. آرتا فرانکلین (Aretha Franklin)
 
آرتا فرانکلین در سال ۱۹۶۷ با آهنگ پرطرف‌دار «Respect» معروف شد و استعدادش را به تمام دنیا نشان داد. طولی نکشید که همسالانش او را «ملکه موسیقی سول» نامیدند و اولین بانوی خواننده‌ای بود که وارد تالار مشاهیر راک‌اند‌رول شد. فرانکلین ۱۱۲ تک‌آهنگ داشت، ۱۸ جایزه گرمی برنده شد و با فروش بیش از ۷۵میلیون قطعه موسیقی در سراسر جهان یکی از پرفروش‌ترین هنرمندان موسیقی و یکی از بهترین خوانندگان جهان در تمام دوران محسوب می‌شود.
 
۷. پل مک‌کارتنی (Paul McCartney)
 
پل مک‌کارتنی صدای فوق‌العاده دل‌نشینی دارد. او با گروه «The Beatles» به شهرت رسید و بعدها نوازندگی انفرادی، گروه «Wings» و همکاری با مایکل جکسون شهرتش را بیشتر کردند و او را به جایگاه اول «Billboard Hot 100» رساندند. آهنگ «Yesterday» مک کارتنی پرفروش‌ترین آهنگ تاریخ موسیقی است که بیش از ۲۲۰۰ هنرمند و گروه دیگر آن را بازسازی کرده‌اند.
 
۸. استیو پری (Steve Perry)
 
استیو پری یکی بهترین خواننده های جهان در سبک راک است. صدای رسا و قدرتمند این خواننده با گستره آوازی سه‌اکتاوی نیرویی بود که او را به رهبری فوق‌العاده برای گروه «Journey» و هنرمندی خارق‌العاده تبدیل می‌کرد. استیو صدای طلایی آرنا راک در دهه ۸۰ میلادی است و تأثیری که بر موسیقی راک گذاشت تا همین امروز هم احساس می‌شود. پری توانست راه خود را به‌عنوان یکی از بهترین خوانندگان جهان به تالار مشاهیر راک‌اندرول باز کند.
 
۹. جیمز براون (James Brown)
ژانرهای موسیقی سول، فانک و رپ شهرت و محبوبیت خود را مدیون جیمز براون، پدرخوانده موسیقی سول سیاهان آمریکا، هستند. این خواننده پرانرژی دستی به سروگوش موسیقی مدرن کشید و آن را به‌سمت‌ دیسکو، هیپ‌هاپ و فانک هدایت کرد. انرژی او حتی در ترانه‌هایش پیداست و افتخارات و جوایزش بی‌شمارند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.