انتخاب موسیقی برای عروسی

۱۲ بازديد

یکی از مهمترین دلیلی که زوج های جوان را برای گرفتن جشن عروسی اشتیاق می دهد،شادی و رقص و خوش گذرونی در این روز مهم می باشد. زیرا یک واقعی بسیار بزرگی در حال اتفاق افتادن است و یک زندگی جدیدی در انتظار عروس و داماد قرار دارد.
اصول موسیقی در جشن
موسیقی در جشن و مراسمات شادمانی و عروسی شامل حداقل ۷ بخش می باشد: موسیقی پیش درامد موسیقی ورود،موسیقی رقص دو نفره عروس و داماد، و موسیقی اصلی،موسیقی رقص کلاسیک یا تانگو، موسیقی پایان مراسم.
موسیقی پیش درآمد
موسیقی ملایم و آرام می باشد و باعث می شود که مهمانان حاضر در مجلس حس خوبی را دریافت کند و به نوعی موسیقی خوش آمد گویی می باشد و از هنگام باز شدن درب محله بر برگزاری مراسم تا حدود ۴۵ دقیقه قبل از شروع جشن پخش می شود.
موسیقی ورود یا شروع رسمی مراسم
این موسیقی در هنگام ورود عروس و داماد و هم ساقدوش های پخش می شود، و به منظور افزایش احساسات و برجسته کردن ورود آنها به کار گرفته می شود.
موسیقی رقص دو نفره
 از جمله مهمترین قسمت های موسیقی به بخشی اختصاص دارد که عروس و داماد دونفره باهم میرقصند که معمولاً برای این بخش آهنگی شاد عاشقانه و رمانتیک مورد استفاده قرار می گیرد.
موسیقی پایانی در مراسم
بعضی از زوج ها ترجیح می دهند که در طول وقایع مهم جشن شان مثل، روشن شدن همه شمع ها، یا بریدن کیک،یا امضای دفتر ثبت ازدواج و مواردی از این قبیل موسیقی‌های به خصوصی پخش شود و همچنین برای پایان مجلس هم یک موسیقی متناسب اختصاص داده شود.
موسیقی اصلی
بعد از رقص دونفره عروس و داماد، موسیقی هایی شاد ، برای پایکوبی و رقص مهمانان و لذت بردن آنها از مجلس پخش می شود،که جزو موسیقی اصلی به حساب می آید.
قوانین و محدودیت های پخش موسیقی
 
قبل از انتخاب گروه های موسیقی و یا آهنگ های مورد نظر باید با مسئولین تالار و محل برگزاری مجلس صحبت کرد، تا در رابطه با قوانین و محدودیت آنها برای پخش موسیقی اطلاعاتی را کسب کرد. همچنین بعضی از آنها ممکن است یک سری محدودیت هایی برای بلندی صدا،خاموشی شب و موارد دیگر داشته باشند. پس بهترین کار هماهنگی‌های لازم قبل از انتخاب می باشد.
همچنین در هنگام انتخاب گروه موسیقی باید اندازه تالار و سالن را در نظر گرفت،زیرا اگر تالار کوچیک باشد و گروه موسیقی بزرگی استخدام شود،صدا در تالار در هم می پیچد. و حتی اگر عروسی در فضای باز برگزار شود، احتمالاً از پیانو کلاسیک نمیشود استفاده کرد و بیشتر در این موارد از نوع الکتریکی آن باید استفاده شود. و از ویولون و یا ویولن سل برای تکمیل گروه در این مورد میتوان کمک گرفت.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.